Köp- och leveransvillkor
Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar. Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel, leverantörers prishöjningar och lagerhållning, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. Samtliga priser är inklusive moms. Du betalar fraktkostnad enligt angiven tariff per beställning för vald frakttjänst.
1. Leveranstid
Leveranstiden bestäms utifrån vald frakttjänst. Beställer du en produkt som finns i lager och en som inte finns i lager kommer du att få varan som finns i lager direkt enligt din valda frakttjänst. Den restnoterade varan skickas omgående då den kommit in i lager igen – kostnadsfritt. Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post om detta 1-2 dagar efter köpttillfället (vardagar). Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet av de artiklar som inte kan levereras i enlighet med din valda frakttjänst.
2. Bekräftelse
När vi mottagit din beställning skickas en bekräftelse per e-post med information om din order. Orderbekräftelsen gäller som kvitto – spara den för att ha till hands vid eventuell kontakt med kundtjänst.
3. Betalningsalternativ
3:1. Klarna faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
- Få alltid hem varan innan du betalar
- Betalningstid – alltid 14 dagar
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
- Ladda ner dina fakturor från klarna.se
- Möjlighet till delbetalning
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
3.2 Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
- Få alltid hem varan innan du betalar
- Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
- Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
- En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
- Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
En avgift för fakturaköpet tillkommer med 25 kr.
4. Frakt
Frakt tillkommer och specificeras på orderbekräftelsen. Post Nord är vår standardlösning för frakter. Du betalar 69 kr inkl.moms oavsett mått eller vikt.
Du kan även hämta dina varor i butik eller i Ljusdal, Nore hemma hos Leena då tillkommer inga fraktavgifter.
Fraktfritt vid köp av varor för 700 kr
5. Transport
Om varan skadas eller kommer bort under transporten är MÅ bra butiken i Järvsö betalningsansvarig. Du måste dock meddela oss inom 14 dagar. Om varan skadas eller kommer bort då du returnerar den är du betalningsansvarig.
Får vi tillbaka paket som inte lösts ut från Posten eller som ej kunnat levereras till din hemadress, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga kostnader som uppstår i samband med en sådan retur.
6. Ångerrätt
Som kund hos MÅ bra butiken i Järvsö har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot din vara. Meddelande om retur ska skickas till vår kundservice via e-post mbrab@telia.com senast 14 dagar från mottagandet av varan.
Meddelandet skall innehålla följande information; 1) ordernummer 2) titel på de produkter du vill returnera. För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan ska förpackas i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Returnera varan tillsammans med fakturan eller orderbekräftelsen. Glöm inte att uppge orsak till returen.
Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto – tänk på att du ansvarar för returförsändelsen!
7. Fel i vara
7.1 Fel vid leverans
Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta mbrab@telia.com så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar. Vi tar emot felanmälan och återkommer med returanvisningar. Skicka varan i det skick den mottogs, åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri, rätt vara. Vid försäljning till konsument (privatperson) gäller enligt konsumentköplagen att MÅ bra butiken i Järvsö vid köp gjort av konsument ska avhjälpa felet eller företa omleverans om det kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för MÅ bra butiken i Järvsö . MÅ bra butiken i Järvsö har vidare alltid rätt att på egen bekostnad avhjälpa felet, t.ex. genom reparation, eller byta mot en felfri vara.
7.2 Reklamation
Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år.
8. Säkerhet
Vi använder SSL (Secure Socket Layer), ett protokoll för säker överföring av data via Internet (eller andra nätverk). SSL-protokollet behandlar data på olika sätt och krypterar informationen.
Det krävs att SSL inte är avstängt i inställningarna för webbläsare
9. Tvist
Vid eventuell tvist kommer MÅ bra butiken i Järvsö Org. nr 556753-0984 att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
10. Integritetspolicy
10.1 Information om hantering av personuppgifter
MÅ bra butiken i Järvsö värnar om din personliga integritet och vi vill att du känner dig trygg när du lämnar dina uppgifter till oss. För oss på MÅ bra butiken i Järvsö är det viktigt att vara öppna med hur MÅ bra butiken i Järvsö behandlar dina personuppgifter och ge dig information på ett sätt som gör att du förstår hur vi kommer behandla dina personuppgifter.
I denna integritetspolicy ger vi dig information om hur vi hanterar dina personuppgifter i samband med att du besöker våran webbsida, registrerar ett konto på MÅ bra butiken i Järvsö , köper våra produkter eller tjänster eller vid andra kontakter med oss.
10.2 Ansvar för dina personuppgifter
MÅ bra butiken i Järvsö , Stenegård 1, 827 54 Järvsö organisationsnummer 559075-1060, är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som inhämtas och behandlas av MÅ bra butiken i Järvsö .
Dataskyddsombud som har i uppgift att hjälpa MÅ bra butiken i Järvsö att följa gällande dataskyddslagstiftning är
10.3 Vilka personuppgifter samlas in av MÅ bra butiken i Järvsö
När du besöker och handlar i vår webshop som identifierad kund eller ansöker om inloggning, köper våra produkter samlar vi in dina personuppgifter såsom Förnamn, Efternamn, Företag/organisation, E-post, Person-/org.nr, Momsnummer, Adress, Postnummer, Ort, Land, Telefonnummer och vid beställningar: ip-adress, E-post, , Person-/orgnr, Momsnummer, Adress, Företag, Förnamn, Efternamn, Adress, Postnummer, Ort, Telefonnummer.
10.4 Varför behandlar MÅ bra butiken i Järvsö dina personuppgifter
När du har lämnat personuppgifter till oss på MÅ bra butiken i Järvsö, använder vi dessa uppgifter för de ändamål och med stöd den lagliga grund som anges nedan:
– För att kunna hantera beställning och administration av ditt köp på mabrajarvso.se
Det köpeavtal som vi har ingått med dig utgör den lagliga grunden för behandlingen och är nödvändig för att vi ska kunna uppfylla våra avtalsrättsliga förpliktelser och fullgöra detta avtal gentemot dig, t.ex. för att vi ska kunna leverera din beställning och få betalt.
10.5 Lagring och lagringstid
På MÅ bra butiken i Järvsö behandlar vi information om dig som kund för att kunna ge den bästa servicen och vi sparar dina uppgifter så länge som uppgifterna är nödvändiga för att uppfylla de ändamål som uppgifterna från början samlades in för. Uppgifterna kan också sparas under den tid som krävs enligt tillämplig lag. Vi på MÅ bra butiken i Järvsö har löpande rutiner som säkerställer att vi inte lagrar onödiga uppgifter om dig och vi minimerar lagringstiden i så stor utsträckning som möjligt.
- När det gäller din köp-, order-, och användarhistorik, i den utsträckning vi inte har anonymiserat dina uppgifter, kommer vi att radera sådan historik 3 år efter transaktionsdatum.
10.6 Dina rättigheter
Vi på MÅ bra butiken i Järvsö vill alltid vara transparenta med hur vi behandlar dina uppgifter. Om du vill få insyn i din personuppgiftsbehandling har du rätt att begära att få tillgång till dina uppgifter via ett registerutdrag. Om vi mottar en begäran från dig, kan vi komma att begära kompletterande uppgifter för att säkerställa att vi lämnar ut uppgifterna till rätt person. En begäran om registerutdrag ska vara skriftligt undertecknad från dig. Du har också alltid rätt att begära att dina personuppgifter rättas. Du har själv möjlighet att logga in på ditt användarkonto och rätta felaktiga uppgifter i vår webbutik.
Du kan begära radering av dina uppgifter i den utsträckning som överensstämmer med tillämplig lag och enligt ingångna avtal med dig och vi kommer självklart alltid göra vårt bästa för att tillmötesgå din begäran om radering. Du har också rätt att invända mot vår behandling (t.ex. om något av de uppgifter som samlats in är felaktiga). I vissa fall kan inte MÅ bra butiken i Järvsö tillmötesgå din begäran om radering, om uppgifterna behövs för att uppfylla gällande lag.
Dina personuppgifter får inte behandlas för direktmarknadsföring eller profilering om du motsätter dig sådan behandling. Du har också rätt att när som helst återkalla ett lämnat samtycke och tacka nej till olika typer av marknadsföring.
10.7 Kontakta oss
Vårt mål är att alltid ge dig enkel och korrekt information om hur vi använder dina personuppgifter. På MÅ bra butiken i Järvsö är våra kunders/anställdas personliga integritet viktiga för oss och vi arbetar ständigt med förbättringar för att du som kund alltid ska känner dig trygg när du lämnar dina uppgifter till oss. Om du har frågor om hur vi använder dina personuppgifter är du välkommen att kontakta oss på mabrajarvso.se.